Samen goed op weg

In het intakegesprek maken we kort kennis en bespreken de hulpvraag. Aan de hand van deze hulpvraag
maken we een plan van aanpak en gaan we van start.

Intakegesprek

Het intakegesprek duurt maximaal een uur en wordt gehouden aan de hand van het intakeformulier. Ik bevraag je, of je kind, en inventariseer wat er al gebeurd is rondom de hulpvraag. Als dit duidelijk is bepalen we het doel, of de doelen, en het plan van aanpak. Vaak bemerk je na het intakegesprek al verandering. Door samen te kijken naar de hulpvraag en hier bewust van te worden kan er onbewust al verandering optreden.

Intakeformulier "Kindercoaching"

Begeleidingssessies

Begeleidingssessies duren 1 uur per keer. Bij kindercoaching werk ik in principe met ouder(s) en kind. Soms kan het nodig zijn om alleen met je kind te werken, dit gebeurt in overleg. Tijdens de sessies maak ik gebruik van verschillende begeleidingstechnieken en materialen. De laatste 10 minuten van elke sessie worden gebruikt om te evalueren. We kijken samen vooruit en bespreken aan welke punten jij en je kind kunnen werken. Daarnaast bespreken we of het nodig is een nieuwe afspraak in te plannen of dat jullie op eigen kracht verder gaan.

Werkwijze ‘Ik leer leren’

Bij de groepstraining gaan we direct van start met de eerste les van de training, er is geen intakegesprek. Bij een individueel traject waarbij het gehele pakket wordt afgenomen wordt ook direct gestart met de eerste les van de training. Wanneer je kiest voor losse modules uit de training starten we met een intakegesprek waarin de hulpvraag geformuleerd wordt en een plan van aanpak gemaakt wordt. Wanneer je (kind) de hele training volgt mag je het intakeformulier ‘Ik Leer Leren’ invullen, voor een traject op maat gebruik je het ‘intakeformulier kindercoaching’.

Intakeformulier "Ik Leer Leren"